Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
30.05.2025 При оформленні декларації Т1 вибирай АсМАП!    16.06.2025 Шановні перевізники для Ваших послуг TIR-паркінг АсМАП України!    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Четвер, 19 червня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
12.06.2025 Щодо штрафів за порушення RMPD (gps- сигналу та технічних помилок). Заповнення гугл-форми.    
11.06.2025 Щодо призупинення видачі книжок МДП представництвом відділу МДП в м. Харків...    
11.06.2025 Словаччина. З 1 липня 2025 року зміни в системі розрахунку плати за проїзд...    
28.05.2025 АсМАП України пропонує передачу в оренду TIR-паркінгу в м. Бориспіль ...    
09.06.2025 Щодо надання фактів нестабільної роботи сайту (платформи) PUESC 3-4 червня 2025 року....    
09.06.2025 Транспортний безвіз з Норвегією продовжено до кінця 2025 року!...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Новий етап змін введений Пакетом мобільності ЄС з 2 лютого 2022 року
 

Шановні перевізники!

Додатково до інформації АсМАП України від 17.08.2020 р. про набуття чинності у 2020 році Пакету мобільності ЄС повідомляємо вам наступне.

Пакет мобільності ЄС складається з наступних законодавчих актів:

Регламент ЄС 2020/1054  про режим праці та відпочинку та тахографи   ;

Регламент  ЄС 2020/1055 про допуск до ринку автоперевезень ;

Директива ЄС 2020/1057 про відрядження водіїв .

Положення Пакету мобільності  запроваджуються поетапно.  

Основна частина нових правил, викладені в Регламенті 1054, що стосуються змін у режимі праці та відпочинку водія, вже набула чинності з 20 серпня 2020 року (за винятком конкретно визначених дат щодо SMART тахографів I та II покоління  та положень щодо контролю).

З 2 лютого 2022 року набули чинності чергові положення Регламенту ЄС 1055 Правила про доступ до ринку автоперевезень та Директиви ЄС 1057 Правила про відрядження водіїв (положення цієї директиви країнам ЄС необхідно буде перенести в своє національне законодавство).

В цих документах визначені наступні вимоги до перевізників країн ЄС, а саме:

обов'язок 4-денного періоду перерви для каботажу *.

З 2 лютого 2022 року для європейських перевізників вводяться зміни в поточних правилах каботажу. Були дозволені 3 каботажні операції в чужій країні протягом 7 днів. Тепер з 2.02.2022 р. водій зможе виконувати максимум 3 каботажних операції протягом 7 календарних днів, проте він не зможе виконувати черговий каботаж на території тієї ж країни, якщо не пройдуть як мінімум 4 дні з моменту останньої поїздки. Це означає, що транспортний засіб буде «заморожено» протягом 4 днів після виконання каботажу і вантажівці заборонено в'їзд до цієї країни протягом цих чотирьох днів. (звідси використовуваний термін 4 days cooling off period – період охолодження).

* Каботажні перевезення стосуються виключно перевізників країн ЄС. Взагалі для українських компаній каботаж є грубим порушенням, що визначено Двосторонніми угодами про автосполучення з кожною з 46 країн, з якою така угода підписана.

обов'язок повернення вантажівки на базу кожні 8 тижнів, тобто транспортний засіб, що використовується для міжнародних перевезень, зобов'язаний повертатися в країну реєстрації компанії в ЄС не пізніше ніж через 8 тижнів після від'їзду (з 21 лютого 2022 р.);

ліцензування для автомобільних комерційних перевезень вантажів транспортними засобами, допустима загальна маса яких становить від 2,5 до 3,5 тонн, (з 20 травня 2022 року);

обов'язок для європейських перевізників декларування даних про делегування (відрядження) водіїв на одній з 24 офіційних мов ЄС через спеціальний інтерфейс, з'єднаний із європейською системою обміну інформацією на внутрішньому ринку IMI (з 2 лютого 2022 р.);

зміна підходів до оплати праці водіїв, які виконують міжнародні перевезення передбачає, що перевізники країн ЄС повинні будуть нараховувати відповідну мінімальну заробітну плату, що діє у країні ЄС, де вони надають послугу з каботажних перевезень та cross trade** перевезень (при виконанні завантаження /розвантаження),  при цьому виключаються двосторонні та транзитні поїздки (з 2 лютого 2022 р.). 

** Cross trade  перевезення (міжторговельні операції) – це транспортні операції, що здійснюються між двома державами-членами або між державою-членом і третьою країною, жодна з яких не є країною заснування оператора, який здійснює ці операції.

обов'язок водія, що працює в компанії країни ЄС реєструвати перетин кордону в аналоговому/ цифровому / SMART тахографі –I*** (першого покоління)  (з 2 лютого 2022 р.).

*** З 21 серпня 2023 року в ЄС поетапно вводится SMART тахограф –II, який фіксуватиме перетин кордону автоматично.

З 2 лютого 2022 р. в Євросоюзі відповідно ст. 34 Регламенту ЄС 165/2014 про тахографи вводиться обов’язок реєстрації вручну у будь- якому тахографі перетину кордону країн членів ЄС. Тобто кожен водій, який працює у компанії, зареєстрованій в ЄС, в рейсі після перетину кордону країни -члена ЄС на найближчій зупинці повинен буде ввести символ країни, до якої він в'їжджає. Якщо перетин кордону країни – члена ЄС відбувається на паромі або поїзді, водій вводить символ країни в порту або на станції прибуття.

Ця вимога потрібна для виконання контролю за дотриманням правил каботажних та cross trade перевезень в ЄС та нової системи реєстрації відрядження водія для сплати йому відповідної мінімальної зарплати країни, де він працював.

Українським перевізникам варто взяти до уваги, що Пакет мобільності ЄС, як низка європейських нормативних актів, визначає правила  роботи для транспортних компаній, зареєстрованих в країнах - членах Європейського Союзу, та водіїв, які працюють в таких компаніях.

Зокрема, в частині дотримання положень щодо режиму праці та відпочинку водія та тахографів українські перевізники та водії, які зареєстровані у вітчизняних транспортних компаніях, продовжують дотримуватись положень Європейської угоди ЄУТР.

Оскільки нові положення регламентів та директиви ЄС можуть бути по різному інтерпретовані в частині правозастосування до перевізників третіх країн (країн - не членів ЄС) та призводити до непорозумінь і неправомірних штрафних санкцій, 2 лютого ц.р. на засіданні Комісії IRU з соціальних питань  за підсумками обговорення було ухвалено рішення звернутись за офіційним роз’ясненням Європейської комісії.

Після отримання відповіді від Єврокомісії воно буде розміщено на сайті Асоціації.

Департамент транспортної політики

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Стратегічний партнер
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis