Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Неділя, 22 грудня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
20.12.2024 До уваги перевізників міжнародних автобусних перевезень!...    
20.12.2024 Щодо оприлюднення Протоколів засідання Конкурсної комісії з розподілу дозволів ЄКМТ!...    
20.12.2024 Щодо надання необхідних документів для порожніх транспортних засобів при здійсненні перевезе...    
19.12.2024 Щодо призупинення видачі книжок МДП представництвом відділу МДП в м. Львів з 25.12 по 03.01.2...    
16.12.2024 Щодо пріоритету МДП і Т1 в електронній черзі – постанова Кабінету Міністрів України...    
11.12.2024 Щодо затвердження Протоколу № 71 засідання Конкурсної комісії для проведення конкурсу з розп...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Всеукраїнський транспортний форум
 

23 вересня в Києві за ініціативи Всеукраїнського об’єднання «Український транспортний союз», Федерації роботодавців транспорту України, АсМАП України, Всеукраїнської громадської організації «Асоціація автомобільних перевізників», профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства, партії «Відродження», Всеукраїнської громадської організації «Громадський рух «За Майбутнє» відбувся Всеукраїнський транспортний форум. Головною метою проведення Форуму стало визначення стратегічних завдань розбудови транспортно-дорожнього комплексу України, зокрема в рамках проведення парламентських виборів в Україні у 2014 році.

Зібратися транспортників в такий складний для держави час спонукав критичний стан справ в такій важливій галузі економіки будь-якої країни, як транспортно-дорожній комплекс.

Відкриваючи Форум, президент «Українського Транспортного Союзу» Леонід Костюченко наголосив, що останнім часом в суспільстві відбулося ряд визначних подій, зокрема, підписання та ратифікація Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом. У цьому плані транспортники очікують певних позитивних змін в частині адаптації транспортного законодавства до європейських норм, а особливо – в реалізації положень про Зону вільної торгівлі, що зменшить фінансове навантаження при придбанні основних фондів. Підтримуючи мирний план Президента України Петра Порошенка з врегулювання ситуації на сході нашої держави, вітчизняні транспортники не стоять осторонь допомозі у проведенні АТО - це ремонт військової техніки, придбання двигунів для такої техніки, надання пального, придбання бронежилетів, радіостанцій, спальних мішків, продовольства та забезпечення інших потреб учасників операції, не говорячи про перерахування коштів. Також велика кількість транспортних засобів перевізників безпосередньо задіяна у виконанні військово – транспортного обов`язку. Адже тільки мир може бути запорукою розвитку сучасного європейського суспільства.

Разом з тим, катастрофічний стан справ у галузі, змушує фахівців бити на сполох: її потенціал не використовується належним чином, Урядові реформи у транспортній галузі практично не розпочалися, що зводить нанівець всі зусилля транспортників розвивати цей важливий сектор економіки. Про це з болем говорили всі виступаючи на Форумі.

Так, найважливішим завданням - є оновлення рухомого складу. Це стосується всіх видів транспорту, оскільки ступінь зносу основних засобів сягнув безпрецедентно високого рівня – 95%. Відсутність доступних кредитних ресурсів, значна заборгованість держави перед перевізниками з компенсації втрат доходів від пільгових перевезень та з повернення ПДВ, маніпулювання з обов’язковим продажем валютної виручки призводять сьогодні до вимивання обігових коштів – і усе це є головними причинами, що унеможливлюють оновлення рухомого складу і розвиток галузі.

Наприклад, на міжнародних автомобільних перевезеннях вантажів частка автотранспортних засобів, які відповідають високим європейським стандартам Євро - 4, 5 та 6 – складає лише 19%, в той час як у іноземних партнерів – поляків, литовців, білорусів - цей показник понад 50 %, не говорячи про країни «старої» Європи. Цей чинник негативно впливає на конкурентоспроможність українських міжнародних автоперевізників. Досить сказати, що вже сьогодні такі країни, як: Австрія, Угорщина, Іспанія, Португалія та Франція заборонила в'їзд на свою територію транспортних засобів екологічного стандарту «Євро-3». А це означає, що вітчизняні перевізники втрачають цей ринок, а українці - робочі місця.

У пасажирських перевізників справи ще гірші. Рівень обслуговування пасажирів та їх безпеки не витримує жодної критики. Сьогодні парк автобусів, які використовуються для міжнародних перевезень, на 90% складається з транспортних засобів старше 10 років. Тим часом, коли в Україні відсутнє виробництво автобусів з об’ємом двигуна понад 10 тис. куб. см., встановлена ставка ввізного мита на автобуси в розмірі 20% від їхньої митної вартості. З урахуванням сплати ПДВ при митному оформленні перевізники платять податки і збори, що складають 44 відсотка їх митної вартості. Для прикладу: при митній вартості нового автобуса 250 тисяч євро необхідно сплатити додаткові платежі на суму 110 тисяч євро, що практично виключає можливість поповнення парку автобусів транспортними засобами сучасних екологічних стандартів.

Проблема оновлення рухомого складу стоїть і перед залізничниками - фізичне та моральне старіння локомотивного парку. Абсолютна більшість тягового і моторовагонного рухомого складу українських залізниць, побудована згідно з технічними вимогами 60-х років минулого сторіччя. Він характеризується постійно зростаючими експлуатаційними витратами, в порівнянні з рухомим складом нового покоління. На сьогоднішній день вже відпрацювали нормативний термін експлуатації більше 82% тягового і моторовагонного рухомого складу. Темпи його щорічного старіння значно перевищують темпи придбання нових сучасних зразків.

Крім цього, постала необхідність в об'єднанні і концентрації потужностей ремонтної бази залізничного рухомого складу з метою її збереження та розвитку в рамках проведення єдиної технічної політики Укрзалізниці.

Окрема тема – це відновлення та розвиток транспортної інфраструктури: автомобільних доріг, морських та авіаційних портів – візитної картки будь – якої держави.

Декілька цифр. З 16 тисяч мостів – 8,7 тисяч (або 54 %) – не відповідають діючим нормам, 1,9 тисяч – потребують термінового ремонту. Рівень фінансування на утримання доріг в Україні у 24 рази менше, ніж у Франції, у 22 – ніж у Німеччині, у 15 – ніж у Великобританії та у 8,5 – ніж у Польщі.

Станом на 1 вересня 2014 року річний план надходжень до бюджету із чітко визначених для дорожників джерел фінансування перевиконано більш ніж на 800 млн. грн., залишок коштів, залучених під державні гарантії у попередні роки на рахунку Укравтодору складає майже 7 мільярдів гривень. В той же час дорожні роботи Урядом профінансовано лише на 14%. Кошти штучно «заморожені» в центральному та обласних управліннях Казначейства та без грошового підкріплення залишаються платіжні доручення Укравтодору за бюджетними коштами на суму 2,4 млрд. грн.

Через відсутність фінансування у поточному році не розпочато ремонтно-будівельні роботи. Вперше за останні десять років не ліквідовано аварійну ямковість за наслідками зими 2013-2014 років. При цьому вже наближається осінньо-зимовий період 2014-2015 років, для підготовки якого необхідно відремонтувати техніку, здійснити закупівлю не менше ніж 127 тис. тонн солі та 752 тис. тонн піску. Заборгованість з виплати заробітної плати, податків та обов’язкових платежів у дорожньому господарстві сягає 300 млн. грн.

Руйнування доріг досягло безпрецедентних масштабів. Занадто дорога сучасна імпортна техніка не витримує випробувань вітчизняними дорогами і просто виходить з ладу, доля непланових ремонтів ходової частини автомобілів через низьку якість дорожнього покриття сягає третини. При цьому автомобілісти добросовісно сплачують акциз та ввізне мито на пальне, збір при першій реєстрації автомобілів, вносять плату за проїзд автодорогами з перевищенням встановлених вагових параметрів. І ця сума за розрахунками фахівців Федерації роботодавців транспорту України лише загальна сума акцизного сбору, який закладається у вартість пального і сплачується перевізниками при кожній заправці автотранспортного засобу, за минулий рік повинна була скласти 36 мільярдів гривень.

Вирішити проблему можливо одним шляхом – виконати норму законодавства в частині створення Державного дорожнього фонду з фактичним наповненням джерел його формування, визначених відповідно до законодавства, та з відокремленням його адміністрування. Тобто, щоб усі кошти, передбачені законодавством, поступали саме на фінансування доріг.

Також необхідно запровадити звітування перед громадськістю щодо цільового використання коштів дорожнього фонду на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, на чому наполягають перевізники.

Практично зведено нанівець використання транзитного потенціалу України. Минулого року транзит вантажів скоротився на 23% у порівнянні з 2010 роком. Транспортні потоки оминають нашу територію на користь тих країн, де створені більш сприятливі умови митного оформлення вантажів та перетину кордонів, розвинута інфраструктура та виважена тарифна політика.

Учасники Форуму з болем констатували, що стан справ у річників, моряків, авіаторів – не кращий. Всі виступаючі на Форумі наголошували на негативних процесах, які відбуваються останнім часом у авіаційній галузі та змушені були констатувати відсутність будь-яких реформ у галузі автомобільних перевезень та шляхового господарства. Наразі перевізники з шляховиками знаходяться ледве не на межі виживання.

Тому транспортна галузь нині, як ніколи, потребує реформ. Не на папері, а в режимі реального часу, якісних, системних, комплексних реформ. Наприклад, працівники галузі не розуміють, чому сьогодні, фактично, призупинено ті реформи, які вже розпочалися. Мається на увазі портова реформа, розпочата у 2013 році. Торік Україна нарешті розпочала те, що Румунія, Молдова, Росія, Туреччина та весь світ, фактично, успішно здійснили ще років з 20 тому. Якщо держава хоче відновити втрачені вантажопотоки, залучити необхідні для модернізації портової інфраструктури інвестиції, вона повинна не вповільняти, а лише прискорювати темпи портової реформи.

Фахівці вітають початок реформи у залізничній галузі. Однак, її також треба було розпочинати ще в середині дев’яностих. Але щоб ця реформа відбулася, необхідно забезпечити максимальну прозорість, відкритість та зрозумілість усіх процесів. Дуже важливо, хто, коли і яким саме чином буде її реалізовувати.

У своєму виступі голова Федерації роботодавців на транспорті Орест Климпуш також відзначив занепокоєність спробами відшукати та запровадити нові фіскальні механізми впливу на перевізників та не спростити, а лише збільшити фінансове навантаження на бізнес. Саме так Федерація трактує проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження плати за проїзд вантажних автомобілів, які мають 12 та більше тон для компенсації шкоди, завданої автомобільним дорогам загального користування».

ФРТУ переконана, що політика держави у галузі транспорту має носити випереджальний характер. Необхідно активно використовувати міжнародний досвід та залучати інтелектуальний ресурс громадських галузевих організацій та експертів, в тому числі й до законодавчої роботи. Необхідно чітко дотримуватися законодавства, викорінити корупцію, забезпечити прозорість діяльності органів влади. І найголовніше: реформами у економіці повинні займатися висококваліфіковані кадри. Не політики, а саме професіонали.

Цю тезу підтримали всі виступаючі на форумі. Докорінно змінити ситуацію на краще можливо маючи в новому складі Парламенту потужне транспортне «лобі», завдяки присутності у Верховній Раді України справжніх фахівців транспортної галузі для проведення докорінних реформ.

Саме тому учасниками Форуму було прийнято одностайне рішення підтримати на позачергових виборах до Верховної Ради України партію «Відродження» та висунуто кандидатами у народні депутати від цієї політичної сили, яка є ініціатором ґрунтовних змін транспортного законодавства, кращих представників транспортної галузі. Адже перейматися системними змінами у галузі, розбудовою цивілізованих відносин між чиновниками і транспортниками, боротися з корупціонерами за них ніхто не буде.

Зокрема, до виборчого списку було включено президента «Українського Транспортного Союзу», президента АсМАП України, колишнього міністра транспорту України Леоніда Костюченка, директора державного підприємства "Український державний центр транспортного сервісу "Ліски" Анатолія Слободяна, начальника Рівненської дирекції залізничних перевезень державного територіально-галузевого об’єднання "Львівська залізниця" Івана Груника, голову Ужгородської територіальної профспілкової організації державного територіально-галузевого об’єднання "Львівська залізниця" Ярослава Афтанаса, начальника Сумської дирекції залізничних перевезень державного підприємства "Південна залізниця" Олену Ситник та інших відомих транспортників.

Президент «Українського Транспортного Союзу» Леонід Костюченко та голова партії «Відродження», народний депутат України Віктор Остапчук підписали Угоду про політичне партнерство між політичною партією «Відродження» та Всеукраїнським громадським об’єднанням «Український Транспортний Союз».

Також за результатами обговорення порушених проблем галузі, учасники Форуму прийняли Пропозиції до стратегії розвитку транспортно-дорожнього комплексу України до 2020 року

Транспортники України переконані, що партія «Відродження» повинна пройти у Верховну Раду України та допомогти Президенту України Петру Порошенку навести лад у нашій спільній домівці, в тому числі у кадровій політиці на транспорті та боротьбі із корупцією, напрацювати законодавчі акти, що стосуються усіх видів транспорту та дорожнього господарства, спрямованих на подолання негативних явищ у галузі. Справа лише за малим - розпочати діяти. Адже будь-яке зволікання – це лише затягування міцного вузла проблем такої важливої галузі економіки, як транспорт.

Пропозиції до стратегії розвитку транспортно-дорожнього комплексу (ТДК) України до 2020 року

Угода про політичне партнерство між політичною партією «Відродження» та Всеукраїнським громадським об’єднанням «Український Транспортний Союз».

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis